Ve valašských horách

Nuže, nyní se podíváme, co se dá podniknout v okolí kempu. Beru v úvahu pouze pěší turisty, automobilisté mne nezajímají, ti mají svých navigací dost. Nuže, nahoru do kempu můžete po vícero značených stezkách. Asi nejzajímavější bude naučná stezka stejného jména jako vrch samotný. Můžete ji začít třeba na nádražní ulici. Povede vás pak kolem rybníčků k rozcestí, kde si dejte pozor, abyste se nedrželi té lepší cesty. Pokud se spletete, vůbec nice se nestane, protože vás zavede zpátky na stezku, jen uděláte větší oblouk. Nahoře pak stezka navazuje na červenou turistickou značku, které se již budete držet až do kempu.

nádherný výhled

Po cestě potkáte rozhlednu, zcela určitě stojí za to vylézt nahoru. Není to nic obtížného a je tam vrcholová kniha, kam se můžete zapsat. Také jsou tam popisky nejbližších pozorovatelných hor, takže naprosto dobře víte, na co se díváte. Nu a pak již dojdete až do kempu. Zde možno v mini hospůdce něco pojíst a popít a také se zde dostávají klíče od chatek. Odsud pak můžete vyrážet na další túry, záleží jen a jen na vaší kondici a odvaze to vyzkoušet. Velmi zajímavá je vycházka po zelené značce směrem na slovenskou stranu. Nemusíte jít až tam, ale pokud si na to troufnete, tak to jde. Na konci zeleného značení přejdete na červené a skončíte na vrchu s názvem Končitá. Zde je hraniční kámen a za ním už jste na Slovensku. Pasy si chystat nemusíte.

Tato cesta, tedy od Královce až sem vás povede nádhernými výhledy, ale také kolem poutního místa zvaného Dělanovec. Zde je možno osvěžit se vodou z pramene, pokud z něj tedy teče voda. Zde ovšem pozor, toto místo neleží přímo na značené cestě, ale je třeba z ní odbočit. Asi půl kilometru za místem zvaným Ploščiny, které jste nemohli minout. Pokud jste odbočit zapomněli, je ještě jedna odbočka vlevo asi za dalších tři sta metrů. Pokud minete i tuto odbočku, pak uvidíte svatý obraz a od něj se musíte vrátit. Hezkou cestu.