Mnoho lidí tráví stále více času na internetu. Toho si samozřejmě všimli také podnikatelé, kteří se rozhodli tento trend využít k propagaci svých firem. Jednoduše řečeno, sbírali data o jednotlivých uživatelích, o tom, co nejvíce zajímá jejich cílovou skupinu. Podle toho pak cílili svou reklamu.
To ovšem není všechno. Často také platí nejrůznějším poskytovatelům internetových služeb, aby zobrazovala na daných webech reklamy podle toho, co uživatel v poslední době nejčastěji vyhledával. Předpokládají, že takto cílená reklama jim pomůže získat zákazníky.
Je však jasné, že mnohým lidem se tato praktika nelíbila. Nesouhlasili s tím, aby o nich kdokoliv sbíral údaje o tom, jaké jsou například jejich zájmy, a podle toho jim nabízel zboží. I to byl koneckonců jeden z důvodů, proč vešla v platnost směrnice GDPR.
Z tohoto důvodu se nyní prakticky každý web musí svých návštěvníků dotázat, zda souhlasí s tím, aby o nich byly tyto údaje sbírány. Toto cookies prohlášení Goodly pak musí jasně odsouhlasit, jinak nesmí být použity.
To se samozřejmě mnohým webům příliš nelíbí – koneckonců, z reklamy mají peníze. Proto často znemožňují přístup na onu internetovou stránku, pokud uživatel se sběrem cookies nesouhlasí, byť alespoň částečně. A většina lidí souhlasí.
Jistě, v nabídce máme nejen možnost souhlasu, ale také nastavení cookies. Tuto možnost však mnoho lidí nepoužívá, neboť jim přijde zbytečné si je nastavovat, když se tam chtějí například jen rychle podívat, zda tam nenajdou hledanou informaci. A to je právě slabina celého procesu.
V konečném důsledku to tedy nakonec vypadá tak, že sice máme možnost omezit sledování naší aktivity, avšak využije ji jen málokdo. Proto se pro firmy v tomto ohledu prakticky nic nezměnilo – a to je škoda. Možná by bylo lepší přijít se systémem, který nelze tak snadno obejít.
Nakonec však záleží na nás. Rozhodně bychom však měli věnovat celému procesu mnohem větší pozornost. Být prakticky neustále bombardován reklamou totiž není nic příjemného.